Monday, 10 April 2017

Betul Ke Seluar Jeans Ada Jin?!

Salam Sejahtera & Salam 1 Malaysia.

Korang pernah tak terfikir kalau² seluar jeans yang korang pakai tu sebenarnya terkandung makhluk halus? khususnya "Jin"?

Pada aku soalan tu tak lah pelik sangat sedangkan duit rakyat pun boleh lesap berjuta, inikan pula duit yang kita simpan dalam seluar... HAHAHAHA....

Secara AM nye, Abam masih tergolong dalam suku sakat kaum miskin bandar jadi dah tentu lah abam pun mengalami situasi gawat kadang². Nak dikatakan sampai tak ada duit nak makan tu tidaklah tapi terkadang merasa jugak kekangannye. 

Contoh terdekat adalah abam sendiri, dimana esok abam nak berjalan jauh "ride motor" ke Koh Lanta, Thailand. Waktu tu jugak lah semua benda nak kene buat. Road Tax & Insurance Kereta dan Motor sekali jalan pulak mati. So ofcourse lah abam nak jimat selagi boleh untuk menjayakan trip Abam kan......

Semalam Abam dgn Cik AJ pergi mendobi baju² yang nak dibawa bersama nanti. 
HAAAAAAA.... kat situ lah terjadinya kisah seram dan punca persoalan abam tentang jin tu.

Nak tau kenapa?
Sebab masa nak gi mendobi tu macam biasa kitorang akan cek segala poket yang ada kot² ada tertinggal barang or duit .... mana lah tau kan?

TIBA TIBA...... NAHHHH HAMBEK KAU..... 
Dalam poket seluar Cik AJ ada duit... bila dah keluarkan semua duit yang ada dalam beberapa seluar jeans Cik AJ tu, ko ghase ada berapa?

RM 39.00 Hokaaayy.... HAHAHAHAHA...
Walaupun tak banyak, kitorang tetap bersyukur Malaysia masih aman.... ehhh.... 

Persoalan abam pasal jin tu masih tak terjawab, dan pada Abam jawapan yang ada pada Abam masih samar² sama ada terkandungnya jin dalan seluar jeans Cik AJ ataupun sebenarnye Cik AJ tu lah jin yang curi duit abam? hehehehehehe... jangan marah naaa....

Sekian....
Maaf ler buang masa korang baca.... :P
p/s: imej ehsan Google sebab abam terdelete gambo semalam... :( 

1 comment: